Sesiunea Stiintifica Studenteasca

"Agrifood and Environmental Economics" (AEE)

SSS editia 2024

Programul Sesiunii

Sponsorii editiei 2024

Auchan

Auchan este specialistul alimentar cu cele mai largi game și prețuri mici, prin care susține puterea de cumpărare a românilor și afirmă rolul de a selecționa și a concepe cele mai bune game de produse, conform nevoilor clienților și tendințelor de consum.
Auchan este un retailer cu tradiție, din 1961, care se adaptează într-o lume aflată în schimbare și care vine în întâmpinarea consumatorilor tot mai interesați de o alimentație sănătoasă. Auchan are ambiția de a le schimba viața.
Este un comerciant care își cunoaște clienții și care îmbină avantajele digitalului cu cele ale magazinelor fizice, pentru a propune o experiență unică. Auchan își transformă spațiile în zone de experiențe pentru clienți, astfel încât fiecare vizită să fie facilă și surprinzătoare.
Auchan România este un actor responsabil care realizează o serie de acțiuni importante pentru promovarea activităților de responsabilitate socială şi integrare a tinerilor, dar şi programe pentru protejarea mediului înconjurător care au drept scop gestionarea deşeurilor, economisirea resurselor etc.
Peste tot în lume, angajații Auchan Retail sunt încurajați să își dezvolte pasiunea pentru meserie și împărtășesc viziunea unui comerț în care atenția pentru om și mediu primează față de orice altceva.
În România din 2006, Auchan Retail România are în portofoliu 33 de hipermarketuri, 5 supermarketuri și o rețea de 148 magazine de proximitate MyAuchan, dintre care 140* în stațiile Petrom. Cu peste 280.000 m2 suprafaţa netă de vânzare, o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune celor circa 5 milioane de locuitori din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, permanent.
Pe www.auchan.ro, Auchan prezintă clienților peste 25.000 de produse. Toate magazinele, depozitele și birourile gestionate de Auchan dețin certificarea Safe Guard care confirmă respectarea și implementarea corectă a celor mai bune practici de siguranță împotriva răspândirii COVID-19.

SSS editia 2023

Programul Sesiunii

Sponsorii editiei 2023

GlobalBox.World - Revoluționarea comerțului electronic global

Platforma GlobalBox este destinată să devină un motor de căutare de tip „Google” pentru companii, produse și servicii oferite la nivel mondial de fiecare corporație care dorește să vândă sau să presteze servicii fie Business to Business, Business to Consumer, fie chiar Consumer to Consumer. Piața globală este componenta centrală a platformei, unde vânzătorii și furnizorii de servicii din întreaga lume își pot posta produsele și serviciile spre vânzare. Platforma este concepută pentru a facilita comerțul și comerțul transfrontalier, precum și capacitatea de a tranzacționa în fiecare țară din întreaga lume.

Una dintre caracteristicile remarcabile ale Global Marketplace este capacitatea sa de a permite vânzătorilor și furnizorilor de servicii să își publice produsele și serviciile în monedele lor respective. Acest lucru facilitează cumpărătorilor să achiziționeze orice articol din oriunde în lume, fără a fi nevoiți să-și facă griji cu privire la ratele de schimb sau taxele de conversie valutară. În plus, platforma este concepută pentru a fi ușor de utilizat și ușor de navigat, făcându-le ușor pentru cumpărători să găsească produsele și serviciile de care au nevoie.

Auchan

Auchan este specialistul alimentar cu cele mai largi game și prețuri mici, prin care susține puterea de cumpărare a românilor și afirmă rolul de a selecționa și a concepe cele mai bune game de produse, conform nevoilor clienților și tendințelor de consum.
Auchan este un retailer cu tradiție, din 1961, care se adaptează într-o lume aflată în schimbare și care vine în întâmpinarea consumatorilor tot mai interesați de o alimentație sănătoasă. Auchan are ambiția de a le schimba viața.
Este un comerciant care își cunoaște clienții și care îmbină avantajele digitalului cu cele ale magazinelor fizice, pentru a propune o experiență unică. Auchan își transformă spațiile în zone de experiențe pentru clienți, astfel încât fiecare vizită să fie facilă și surprinzătoare.
Auchan România este un actor responsabil care realizează o serie de acțiuni importante pentru promovarea activităților de responsabilitate socială şi integrare a tinerilor, dar şi programe pentru protejarea mediului înconjurător care au drept scop gestionarea deşeurilor, economisirea resurselor etc.
Peste tot în lume, angajații Auchan Retail sunt încurajați să își dezvolte pasiunea pentru meserie și împărtășesc viziunea unui comerț în care atenția pentru om și mediu primează față de orice altceva.
În România din 2006, Auchan Retail România are în portofoliu 33 de hipermarketuri, 5 supermarketuri și o rețea de 148 magazine de proximitate MyAuchan, dintre care 140* în stațiile Petrom. Cu peste 280.000 m2 suprafaţa netă de vânzare, o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune celor circa 5 milioane de locuitori din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, permanent.
Pe www.auchan.ro, Auchan prezintă clienților peste 25.000 de produse. Toate magazinele, depozitele și birourile gestionate de Auchan dețin certificarea Safe Guard care confirmă respectarea și implementarea corectă a celor mai bune practici de siguranță împotriva răspândirii COVID-19.

Posibilitati de publicare în colectia de working papers AEEPAPERS

Colectia de working papers AEEPAPERS cuprinde lucrarile studentilor Facultatii Economie agroalimentara si a mediului din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti. În anul 2017 a aparut prima editie.

Publicatia AEE Papers = ISSN 2559 6330, ISSN L 2559 6330 a fost tnscrisa in catalogul ROAD ( https://road.issn.org ), catalog internațional al publicatiilor stiintifice open access (online), administrat de Centrul International ISSN, sub egida UNESCO

ROAD

Publicatia AEE Papers = ISSN 2559-6330, ISSN-L 2559-6330 este indexata CEEOL. Central and Eastern European Online Library (CEEOL) este o baza de date recunoscuta international, cu documente indexate integral din domeniul stiintelor umaniste si sociale ce provin din Europa Centrala si de Est. Colectiile includ surse in limba materna din si despre stiintele umaniste si stiintele sociale din Europa Centrala, de Est si de Sud-Est sub forma de articole de reviste academice, carti electronice si literatura gri. Link acces: https://www.ceeol.com/search/journal-detail?id=2633

CEEOL

Aceasta colectie are aparitie anuala si asigura diseminarea rezultatelor cercetarii întreprinse de studenti sub coordonarea cadrelor didactice ale Departamentului Economie agroalimentara si a mediului din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti.

Toate drepturile asupra lucrarilor acestei colectii sunt rezervate în exclusivitate studentilor ce au calitatea de autori. Ca urmare, lucrarile trebuie sa fie citate în mod corespunzator, potrivit bunelor practici internationale.

Mai multe informatii puteti gasi la: http://www.aeepapers.ase.ro/

SSS editia 2021

Programul Sesiunii

Conform calendarului studentului, in perioada 8 martie-22 martie 2021, au loc inscrierile la Sesiunea Stiintifica Studenteasca, editia 2021. Desfasurarea sesiunii va avea loc in zilele de 8-9 aprilie 2021, in format online. Inscrierile se realizeaza de catre profesorii indrumatori.

Lucrarile premiate si cele care au obtinut mentiune se vor publica in seria working papers a facultatii noastre: http://www.aeepapers.ase.ro, cu acordul autorilor.

Lucrarile premiate se califica la Olimpiada Nationala a Economistilor in Formare.

Template-ul pentru redactarea lucrarii inscrise la SSS este disponibil la adresa http://www.aeepapers.ase.ro/#instructiuni-autori

Lucrarile publicate in seria workingpapers vor fi verificate pe sistemantiplagiat.ro de catre DMCI (nu implica niciun cost pentru studenti).

Lucrarile pot fi realizate de un unic autor sau in echipa de pana la 3 studenti si vor avea maxim 10 pagini.

SSS editia 2019

Rezultatele SSS 2019:

Ciclul licenta:

  • Mercan Dumitru-Danut (an III) - premiul I - Analiza statistica a amprentei de apa a populatiei din regiunea Sud-Munteni
  • Popescu Bianca Iulia, Mancas Alina Gabriela si Piha Cristian (an II) - premiul al II-lea - Studiu de marketing privind preferintele consumatorilor fata de produsele lactate
  • Seciu Cornelius si Slatioreanu Andrei Razvan(an II) - premiul al III-lea, Optiuni strategice de dezvoltare a antreprenoriatului în spatiul rural. Studiu de caz
  • Anghel Andrei Gabriel, Garganciuc Andreea Cosmina, Stroie Corina Andreea (an II) - mentiune - Eficienta economica a culturilor energetice. Studiu de caz salcia energetica
  • Antonescu Marian, Avram Daniel Nicusor, Petrache Lucian Valentin (an II) - mentiune - Modalitati de crestere a eficientei economice. Studiu de caz

Ciclul master:

  • Constantin Marius (an I MPDRR)- premiul I - Analiza cantitativa a cuvintelor cheie din anunturile de angajare din Bucuresti
  • Manda Florina Claudia si Anton Stefan Adelin ( an I MPDRR si EAAA ) - premiul II - Remedierea ecosistemului urban prin achizitii publice ecologice în România
  • Chiocaru Roxana (an II MPDRR) - premiul III - Reducerea amprentei de carbon-factor de dezvoltare regionala. Studiu de caz
  • Vasile Lacramioara Alina (an II EAAA) - mentiune - Studiu privind cererea de produse agroalimentare sustenabile în România
  • Gheorghe Alexandru Constatin (an II MPDRR) - mentiune - Transportul în comun ecologic - beneficii socio-economice. Studiu de caz

Conform calendarului studentului, in perioada 18 martie - 1 aprilie 2019, au loc inscrierile la sesiunea stiintifica studenteasca, editia 2019. Inscrierea se va realiza de catre profesorul coordonator pana cel tarziu 1 aprilie 2019.

Lucrarile pot fi realizate de un unic autor sau in echipa si vor avea maxim 10 pagini (v. conditii tehnoredactare din regulamentul ONEF).

Lucrarile premiate si cele care au obtinut mentiune se vor publica in seria working papers a facultatii noastre: http://www.aeepapers.ase.ro/. Lucrarile premiate se califica la Olimpiada Nationala a Economistilor in Formare. Lucrarile publicate in seria workingpapers si cele propuse pentru Olimpiada vor fi verificate pe sistemantiplagiat.ro de catre DMCI (nu implica niciun cost pentru studenti).

SSS editia 2018

Sesiunea stiintifica studenteasca a Facultatii de Economie Agroalimentara si a Mediului a avut urmatoarele rezultate:

Ciclul licenta:

  • Adriana Cheles si Anton Stefan Adelin (an III) - premiul I - Agricultura României la 100 de ani de la Marea Unire
  • Marius Constantin (an III) - premiul al II-lea - Influenta retelelor de socializare asupra manifestarii spiritului antreprenorial
  • Deaconu Elena Madalina (an I) - premiul al III-lea, Fundamentarea unei investitii de valorificare a biomasei
  • Florina Marin, Denisa Mihaela Lazaroiu si Iuliana Valentina Ionita (an II) - mentiune - Impactul chimizarii asupra randamentului la cereale
  • Rauta Lavinia (an III) - mentiune - Strategii de comunicare în programele de Responsabilitate Corporatista Sociala. Studiu de caz: întreprinderile agroalimentare.

Ciclul master:

  • Roxana Chiocaru, Alexandru Constantin Gheorghe si Catalin Marian Cucu (an I MPDRR) - premiul I - Analiza amprentei de carbon din perspectiva statistica si bibliometrica
  • Ioana Musat si Dumitru-Vladulescu Cristian Marius (an I MPDRR) - premiul al II-lea - Cluster-ul ca subiect al economiei: esenta, potential, cercetare
  • Ioana Panait, Catalin Marian Cucu si Bogdan Nicolae Ene (an I MPDRR) - premiul al III-lea - Padurile României dupa 105 ani - analiza statistica a suprafetelor împadurite
  • Vlad Constantin Turcea (an I MPDRR) - mentiune - Evaluarea impactului poluarii cu deseuri asupra sanatatii populatiei umane
  • Lacramioara Alina Vasile (an I EAAA) - mentiune - Studiu statistic privind rata fericirii.